تخته سرو های چوبی

بازدید: 58 بازدید
تخته سرو های چوبی

تخته سرو های چوبی در ابعاد و اندازه‌های مختلف می باشند. استفاده از این تخته سروها در رستوران‌ها، کافی‌شاپ‌ها و حتی خانه‌ها بسیار زیاد شده است و حالتی خاص و امروزی به فضای مذکور می‌دهد  اما سعی کنید قبل از خرید اطلاعات در مورد نحوه استفاده از تخته سرو ها را کسب کنید.

کاربرد تخته سرو های چوبی:‌

می توان گفت آنها بی نهایت کاربرد دارند . می توانید از آنها به عنوان نوعی سینی برای پذیرایی استفاده کنید.

تخته سروهای چوبی در بسیاری از مهمانی‌ها و رستوران‌ها به‌عنوان محصولی شیک و جذاب برای پذیرایی استفاده می‌شوند.

از این تخته سروها می توان به‌عنوان دیوارکوب استفاده کرد.

از تخته سرو می توان برای سرو غذاهایی همچون پیتزا و … استفاده کرد.

تخته سرو های چوبی

همچنین می توان از این محصول برای  سرو تنقلات و خوراکی ها استفاده کنیم

انواع چوب:

تخته سروهای موجود در بازار با متریال های مختلفی از جمله‌ ام.دی.اف (خام و روکش‌دار)، پلی وود ها (یک نوع پلاستیک بازیافتی فشرده که مانند چوب هستند) و چوب های طبیعی تولید می شوند که هر کدام ویژگی خاص خود را دارند و اگر که از آن ها به درستی استفاده نشود، ممکن هست حتی به سلامت ما آسیب بزند

چوب طبیعی:

چوب طبیعی با ضخامت‌های مختلف در بازار وجود دارد. چوب‌های برگرفته شده از طبیعت به‌خودی‌خود زیبایی خاصی دارند و اغلب می‌توان بدون ریختن هرگونه رزین و… بر روی آن و تنها با اجرای چند نکته کلیدی از تخته سروهای چوبی در مصارف روزانه استفاده کرد.

طرز نگه‌داری از سروهای چوبی:

لازم به ذکر است که سروهای چوبی چه به‌صورت ام.دی.اف و چه به‌صورت چوب طبیعی در مقابل آب مقاومت چندانی ندارند و خیس شدن آن‌ها نیز می‌تواند به‌سلامتی انسان زیان برساند؛ به همین علت بهتر است برای تمیزکردن تخته سروهای چوبی فقط از یک دستمال نم‌دار استفاده شود و از غوطه‌ورکردن تخته سرو چوبی در آب صددرصد صرف‌نظر کنید.

گاهی از یک اسکاج لطیف با مایع و دستمال خیس نیز می‌توان این بردهای چوبی را تمیز کرد؛ ولی حتماً به یاد داشته باشید که بلافاصله با یک حوله، تمام رطوبت تخته سرو را از آن بگیرید و به هر چه سریع‌تر خشک شدن آن کمک کنید چرا که چوب به علت حفره‌هایی که دارد در صورت خیس شدن محل مناسبی برای رشد باکتری‌ها و قارچ‌ها می‌باشد.

در چوب‌های طبیعی می‌توانید از انواع روغن‌ها برای طول عمر بیشترشان استفاده کنید.

پوشش‌های مناسب برای تخته سروها و بردهای چوبی:

استفاده از انواع روغن

روغن‌های مخصوصی برای افزایش طول عمر بردهای چوبی در بازار وجود دارند، ولی درهرصورت اگر که به آن‌ها دسترسی نداشتید توصیه می‌کنیم از انواع روغن کنجد و روغن زیتون استفاده کنید تا حفره‌های ظروف خود را پوشش داده و با خیالی راحت از آن‌ها استفاده کنید.

توجه: بهتر است روغن‌های گیاهی را بر روی ظروف چوبی که کاملاً خشک هستند، استفاده کنید.

تخته سرو های چوبی

مشاهده محصولات صنعت چوب : خرید تخته سرو مدل برگ ساخته شده از چوب چند لایی توس.

ساخت واکس چوب در منزل

برای ساخت واکس چوب در منزل، شما به موم عسل و روغن بزرک احتیاج دارید. به این صورت که ابتدا موم عسل را به روش بن ماری در یک ظرف استیل آب کرده و سپس با روغن بزرک حل می‌کنیم و تا وقتی‌که به یک مادهٔ یکدست برسیم، محلول را هم می‌زنیم. با سرد شدن تدریجی این محلول واکس چوب ما آماده است. اغلب برای ترکیب موم و روغن بزرک تناسب خاصی وجود ندارد؛ ولی عمدتاً به‌صورت یک‌به‌یک باهم ترکیب می‌شوند (بهتر است بسته به کار مدنظرتان این تناسب را در نظر بگیرید).

سپس شما می‌توانید واکس آماده شده را توسط یک دستمال مناسب بر روی ظروف چوبی خود بمالید و با حرارت خیلی پایین سشوار، روغن به خورد ظرف چوبی شما برود.

چربی حیوانات

درگذشته به علت در دسترس نبودن انواع روغن‌های گیاهی و غیره از روغن‌های حیوانی مثل دنبه گاو و گوسفند هم در آب‌بندی این ظروف استفاده می‌کردند.

استفاده از مواد شیمیایی

استفاده از رنگ‌های صنعتی و حتی لاک الکل در جان بخشیدن به رنگ‌های طبیعی این محصولات البته در چوب‌های طبیعی کمک شایانی می‌کند.

تخته سروها امروزه با استفاده از انواع رزین اپوکسی ها و رنگ‌های صنعتی دیگر نیز دیزاین می‌شوند و طرفداران بسیاری دارند.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در واتس اپ در ارتباط باشید
سبد خرید

No products in the cart.

ورود به سایت