تفاوت پیاله و کاسه

بازدید: 267 بازدید
تفاوت پیاله و کاسه

تفاوت پیاله و کاسه و کارایی آن‌ها

دومین و حساس ترین مورد برای برگذاری یک مراسم و یا این که یک ضیافت بعداز انتخاب و طبخ غذا , انتخاب ظروف مناسب و یا این که کاسه و پیاله است .

چنانچه چند روز قبل از برگذار شدن مهمانی خویش به نکاتی که باید رعایت فرمائید فکر کنید دیگر استرس ندارید و میتوانید به راحتی ضیافت خویش را برگذار کنید .

سعی کنید لیستی از غذاهایی که قصد درست کردن آنها را دارید تهیه کنید , بعداز مهیا شدن لیست میتوانید به راحتی در نظر بگیرید که برای سرو هر غذا چه ظروفی را نیاز دارید .

تفاوت پیاله و کاسه

تفاوت کاسه و پیاله

کاسه ها ظروف کوچکی می باشند با دهانه های بزرگ و لبه های بلند . معمولا برای خوردن و سرو خوراک های مایع از ظرف ها استفاده می‌گردد .

در نظر داشته باشید که در یک ضیافت در یک سوپ خوری بزرگ یک سوپ خوشمزه درست نموده اید , به طبع در نظر داشته باشید در کنار این سوپ خوری بایستی یکسری کاسه برای سرو سوپ قرار دهید .

پیاله ها اندازه متفاوتی دارا‌هستند که بنا بر نیاز خود میتوانید از آنان استفاده فرمائید .

همینطور سبک های مختلفی از پیاله ها در بازار وجود دارند .

ظرف ها از دید مدل ممکن است گرد , مربع , بیضی و … باشند .

از نظر محققان به کارگیری از ظرف های سرامیکی پیشنهاد می شود چون بدنه ی این مدل ظرف ها دارای مقدار زیادی از ترکیبات سرب میباشند و شما‌را در قبال مسمومیت حفظ می نماید .

در مقابل پیاله ها ظروف کوچکی میباشند که از لحاظ سایز از کاسه ها کوچک تر میباشند .

از پیاله ها برای سرو انواع ترشی جات , ماست , زیتون و … استفاده میگردد .

از پیاله ها برای سرو دسر نیز استفاده میشود . این ظروف در اصل با قطر 10 تا 15 سانتی متر می‌باشند .

پیاله ها مدلهای مختلفی دارند پس با توجه به نیازی که دارید می توانید از پیاله ها استفاده فرمائید

خصوصیت های پیاله

شاید بزرگترین تفاوت بین کاسه و پیاله را بتوان اندازه آنان در نظر گرفت. پیاله ها از نگاه اندازه، از کاسه ها کوچکترند و از آنان برای سرو مخلفاتی مانند ماست، ترشی، زیتون و … به کار گیری می‌شود.استفاه از پیاله برای غذاهایی مانند سوپ و یا این که آش به جهت کوچک بودن مرسوم نیست. دهانه این ظروف بین 12 تا 15 سانتی متر قطر خواهد داشت.پیاله ها نیز همچون کاسه و دیگر ظروف غذا خوری دارنده انواع مختلفی هستند. این گوناگونی هم از لحاظ شکل و هم از نظر کاربرد می باشد.با توجه  به نیازی که دارید می‌توانید به وبسایت ما مراحعه کرده و خرید خود را انجام دهید.پیاله ها به صورت معمول برای فروش با اسامی مختلفی موجود هستند. از جمله اگر به‌دنبال کاسه برای سرو زیتون میباشید میتوانید نسبت به خرید پیاله های زیتون خوری اقدام فرمائید. شکل و ساختار این نوع پیاله ها برای جای دادن دانه های زیتون مطلوب میباشد و دارای گودی قابل قبولی نیز میباشند. در مواردی نیز می توان انواع کاسه و پیاله را به جای هم مورد استفاده قرار داد. ولی چنانچه که مناسبت و شباهت دربین این دو زیاد باشد.به طور مثال استفاده از یک پیاله ماست خوری به دلیل کوچک بودن برای سرو سوپ مطلوب نیست و یک انتخاب اشتباه خواهد بود.البته پیاله های که برای سرو ماست یا این که انواع آن به کار می‌روند به دلیل اندازه بزرگتر و گودی مناسب قابل تعویض با کاسه سوپ، حلیم، شعله زرد و … خواهد بود.پیاله ها به دلیل کوچک تر بودن دارای تنوع ساخت بالایی میباشند. استفاده از طرح ها و نقش های فانتزی باعث زیبایی انواع پیاله و در نهایت سفره پذیرایی میباشد.

تفاوت پیاله و کاسه

به طور کلی :

پیاله ها و کاسه ها برای سرو غذا به کارگیری میشوند . این ظروف دارای جنس های متفاوتی می باشند .

ظروف چینی معمولا در درجه حرارت بالاتری درست می گردند و به نسبت پیاله سرامیکی و کاسه سرامیکی مقاوم تر می باشند .

اگر به ظروف چوبی علاقه  دارید , برای استفاده روزمره میتوانید از پیاله های چوبی استفاده کنید.

این دسته از ظروف مقاوم می باشند و می‌توانید از آن‌ها در ماکروفر نیز استفاده نمائید .

استفاده از ظروف شکسته و ترک دار بسیار برای بدن مضر میباشد .

همینطور هنگام خرید سرویس غذاخوری دقت نمائید که ظروفی را خریداری فرمائید که در ترکیب ساخت آن از سرب کمتری استفاده شده باشد چون سرب زیاد منجر ایجاد مشکل در بدن به خصوص در کبد می گردد .

به همین دلیل ما به شما استفاده از محصولات چوبی را پیشنهاد می کنیم

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در واتس اپ در ارتباط باشید
سبد خرید

No products in the cart.

ورود به سایت