مزیت استفاده از ظروف چوبی

بازدید: 52 بازدید
مزیت استفاده از ظروف چوبی

اولین نکته و مزیت استفاده از ظروف چوبی، حس طبیعی بودن و لذت در دست گرفتن یک وسیله ۱۰۰ درصد طبیعی و زنده است. از ظروف چوبی پر استفاده می‌توان به کاسه چوبی، بشقاب چوبی، سینی چوبی و … اشاره کرد. تولید ظروف چوبی از مواردی است که باید با آگاهی کامل اتفاق بیفتد

مزیت استفاده از ظروف چوبی چیست؟

همان‌طور که گفتیم از زمان‌های قدیم تاکنون استفاده از ظروف چوبی مانند قاشق‌های چوبی بسیار رایج بوده‌است. حتی امروزه بسیاری از مردم استفاده از ظروف چوبی را نسبت به دیگر ظروف ترجیح می‌دهند. در این مقاله به ذکر چند مورد از مزایای ظروف چوبی می‌پردازیم.

نکاتی درباره‌ی تولید ظروف چوبی

برای نمایش و سرو غذا و همچنین تزئین میز پذیرایی از انواع ظروف چوبی اعم از کاسه چوبی، تخته سرو، کاسه، بشقاب، سینی چوبی و … استفاده می‌شود. فواید استفاده از ظروف چوبی بی‌شمار است. کاربرد گسترده استفاده از چوب به دلیل دوام، قابلیت انعطاف‌پذیری، زیبایی و پایداری آن است.

تراکم بافت چوب در تولید ظروف چوبی اهمیت ویژه‌ای دارد. چوب درختان مناطق پر بارش مثل آفریقا، جنوب شرق آسیا و آمریکای جنوبی برای تولید ظروف چوبی گزینه‌های مناسبی نیستند. همچنین برای تولید ظروف چوبی، چوب درختانی که تمام سال زیر نور خورشید هستند نیز توصیه نمی‌شود. بهترین چوب برای ظروف چوبی، چوب درختان مناطق سردسیر است که بافتی مقاوم، سخت و متراکم دارند. اما به جز اینها، برای تولید ظروف چوبی، می‌توان از چوب برخی درختان مناطق دیگر هم استفاده کرد که در ادامه، نمونه‌هایی از بهترین چوب برای ظروف چوبی را معرفی می‌کنیم.

مزیت استفاده از ظروف چوبی

خواص استفاده از ظروف چوبی

چوب یک ماده طبیعی بوده و این بدان معناست که قابل تجزیه و بازیافت است. بنابراین بعد از چند سال، به خاک باز گشته و به آن مواد مغذی اضافه می‌کند. این ویژگی سبب می‌شود تا از آسیب زدن به محیط زیست جلوگیری شود. چوب، به شرط جایگزین ساختن درختانی که قطع می‌شوند، ماده‌ای پایدار خواهد بود. علاوه بر این، استفاده از ظروف چوبی باعث تقویت ارتباط ما با طبیعت در روزمره می‌شود. این امر به انسان حس خوبی داده و سبب افزایش احساس بهزیستی وی می‌شود.

یکی دیگر از خواص استفاده از ظروف چوبی، ماندگاری و دوام بالای آن است. به طوری که می‌توان گفت شکستگی و خراش در ظروف چوبی، یک اتفاق نادر است.

1. ظروف چوبی وسایل آشپزخانه شما را خراشیده نخواهند کرد

ظروف چوبی با ظریف‌ترین سطوح آشپزخانه و سایر وسایل آشپزی دیگر، نرم و ملایم هستند و روی سطح آن‌ها خراشیدگی ایجاد نمی‌کند و همچنین در مقایسه با سایر وسایل فلزی آشپزخانه بی‌سروصدا و آرام هستند.

2.عدم تفاوت در طعم غذا

همان طور که در سطرهای بالا هم اشاره کردیم غذا در ظزف چوبی سالم می ماند و این ویژگی باعث می شود که تفاوتی در کیفیت و طعم غذا پدید نیاید.

3.منتقل نکردن گرما

ظروف چوبی باعث سوختگی دستان شما نمی شوند چرا که چوب یک عایق حرارتی بوده و برای یک آشپزی ایمن، بسیار مناسب می باشد. به طور مثال استفاده کردن از یک قاشق چوبی به مدت طولانی در یک قابلمه داغ، باعث داغ شدن دسته آن نمی شود و دست شما را نمی سوزاند.

4.خاصیت میکروب کشی و باکتری زدایی

چوب به دلیل اینکه از دل طبیعت بیرون می آید و هم چنین در ساخت آن از مواد شیمیایی استفاده نمی شود، خاصیت میکروب کشی و باکتری زدایی دارد بنابراین شما با خیالی آسوده می توانید از تخته های چوبی برای خرد کردن انواع میوه ها، سبزیجات و هم چنین از قاشق های چوبی برای سرو غذا استفاده کنید.

5. طراحی و زیبایی خاص ظروف چوبی

یکی دیگر از مزایای استفاده از ظروف چوبی این است که آن‌ها از نظر زیبایی و هنری تاثیر فوق‌العاده‌ای را در آشپزخانه شما می‌گذارند و جلوه زیبایی به آشپزخانه می‌بخشند.

6. ماندگاری و دوام بالای ظروف چوبی:

ظروف چوبی به شرط رعایت نکات اصولی نگهداری آنها، از عمر و دوام بسیار بالایی برخوردار هستند. شکستن این ظروف امری بسیار دشوار است و این قضیه سبب می‌شود که هم زدن مواد غذایی در آنها بسیار راحت‌تر باشد.

7. حفظ محیط زیست:

از فواید استفاده از ظروف چوبی، تجدیدپذیر بودن آن‌هاست که در نتیجه، آسیب حداقلی به طبیعت وارد می‌کنند.

8. نگهداری از ظروف چوبی بسیار آسان است:

نگهداری از ظروف چوبی بسیار ساده است. این ظروف به آسانی شسته می‌شوند و همچنین نگه داشتن ظرف چوبی حامل غذای داغ، امری دشوار نخواهد بود.

مزیت استفاده از ظروف چوبی

جمع‌بندی

ظروف چوبی کاربرد زیادی در زندگی روزمره دارند. علاوه بر سرو و پخت غذا، از این ظروف در دکوراسیون نیز استفاده می‌شود. از دیگر فواید استفاده از ظروف چوبی، کاربردی بودن آن‌ها به عنوان وسیله پذیرایی از مهمان یا سرو غذای خانواده است.

این ظروف به دلیل زیبایی و خواص ویژه‌ای که دارند، برای هدیه و چشم‌روشنی نیز انتخاب‌های خوبی هستند. فروشگاه سلام ارائه‌دهنده انواع ظروف چوبی خاص تولید شده با بهترین متریال و کیفیت عالی است. محصولات متنوعی با قیمت‌های بسیار مناسب در این فروشگاه وجود دارد که دست شما را در انتخاب باز می‌گذارد.

حالا که با فواید استفاده از ظروف چوبی آشنا شده‌اید، احتمالاً فکر تهیه این ظروف در ذهنتان افتاده است! برای خرید ظروف چوبی به راحتی روی فروشگاه سلام حساب کنید تا از اصالت و کیفیت منحصر به فرد کالای خود مطمئن باشید.

همچنین شما میتوانید محصولات زیر را از سایت صنعت چوب خریداری کنید

باکس چای و شکلات

استند شربت خوری

تقویم رومیزی چوبی

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در واتس اپ در ارتباط باشید
سبد خرید

No products in the cart.

ورود به سایت