نگه داری ظروف چوبی

بازدید: 39 بازدید
نگه داری ظروف چوبی

نگه داری ظروف چوبی

نگه داری ظروف چوبی : ظرف چوبی محصولی زیبا و کاربردی است که می تواند مکمل هر آشپزخانه ای باشند. این نوع ظروف شیک و جدید در آشپزی، سرو غذا و پذیرایی با انواع خوراکی ها، و تزیین دکوراسیون مورد استفاده قرار می گیرند.

پاکسازی ظروف چوبی

با سمباده یا سیم ظرفشویی کاملا سطح ظروف چوبی را صاف نمایید تا سطح آن عاری از لکه و خراش شود. سپس پارچه ای را مرطوب می کنیم و بر روی سطح چوب می کشیم تا خاک اره و خرده چوبها بریزد سپس با روغن خوراکی سطح ظرف را چرب می کنیم و اجازه می دهیم تا روغن جذب بافت خشک چوب شود.

ظروف چوبی را نو کنید

زمانی که حس کردید سطح ظروف چوبی شما کمی خشک شده برای در امان ماندن ظروف چوبی از آسیب و نو کردن این ظروف پارچه ای را به روغن خوراکی آغشته کرده و بر سطح ظرف می کشیم تا به خوبی چرب گردد.

نگه داری ظروف چوبی

ضد عفونی و براق کردن ظروف چوبی

ظروف چوبی یک نقطه ضعف دارند، آنها به سرعت جلای براق و جذاب خود را از دست می دهند، مستعد ترک خوردگی هستند و به طور کلی کمی مراقب از آنها لازم است. در اینجا چند مرحله ساده آورده شده است که به شما کمک می کند تا از آنها مراقبت کنید.

ظروف چوبی یا تخته های برش را در ماشین ظرفشویی قرار ندهید. چرا که بخار شدید و مدت زمان طولانی در آب گرم ماندن آنها، باعث ترک خوردگی می شود.

ظروف را پس از استفاده در آب گرم و صابون بشویید. در واقع صابون بهترین گزینه برای شستشوی این ظروف است.

نگذارید ظروف در آب بمانند و مدت زمان طولانی خیس بخورند. چرا که سبب ترک خوردن و تاب برداشتن آنها خواهد شد.

ظروف را با پارچه خشک کنید و نگذارید خودشان به حالت طبیعی خشک شوند.

طعم لیمو عالی است و به چوب نفوذ می کند با یک تکه لیمو مالش دهید و بگذارید تا خشک شوند.

هر چند وقت یکبار یک روغن معدنی به چوب بمالید تا از خشک شدن و ترک خوردن چوب جلوگیری شود. در صورت استفاده نکردن از آنها، بهتر است سالی یک بار روغن کاری کنید. اما در صورت استفاده روزانه، روغن کاری آن هفته ای یک بار کافی است.

روغن های معدنی بدون بو، ایده آل و مناسب این کار هستند. نظیر روغن پارافین، روغن سفید، روغن بچه و …

توجه داشته باشید که قبل از روغن کاری باید ظروف را خوب شسته و خشک نمایید. سپس روغن را ریخته و بعد از آغشته کردن تمام سطوح با استفاده از یک دستمال، بگذارید تا یک شب بماند. سپس با استفاده از دستمال می توانید روغن های اضافی را از روی آنها پاک نمایید.

نگه داری ظروف چوبی

توصیه های مهم برای استفاده از ظرف چوبی

اگر یک ظرف چوبی خاصیت چسبندگی پیدا کرده باشد، معمولا عامل آن را می توان باقی مانده روغن های گیاهی دانست که روی سطح آن انباشته شده است. برای رفع این چسبندگی از آب لیمو و یک برس ملایم برای مالش کاسه استفاده کنید. سپس ظرف را آب کشیده، خشک کرده و روی سطح آن را به روغن پالم آغشته نمایید. جالب است بدانید آب لیمو می تواند بوی غذای دائمی نفوذ کرده به داخل ظرف چوبی را از بین ببرد و لکه های به وجود آمده روی آن را رفع نماید. مراقبت مناسب و روغن زنی به موقع بهترین راه برای جلوگیری از بروز لکه های دائمی روی ظرف چوبی می باشد. لازم به ذکر است که رنگ بدنه ظروف طبیعی به مرور زمان به تیرگی می گراید. به یاد داشته باشید تنوع رنگ ها در محصولاتی همچون سینی چوبی نشانه ای از زیبایی طبیعی و ظاهر منحصر به فرد این نوع ظروف می باشد.

همچنین شما میتوانید محصولات زیر را از سایت صنعت چوب خریداری کنید

باکس چای و شکلات

استند شربت خوری

تقویم رومیزی چوبی

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در واتس اپ در ارتباط باشید
سبد خرید

No products in the cart.

ورود به سایت