همه چیز راجب ظروف چوبی

بازدید: 141 بازدید
همه چیز راجب ظروف چوبی

همه چیز راجب ظروف چوبی : ظروف چوبی جزء بهترین و پر طرفدارترین ظروفی است که در آشپز خانه های مدرن از آن استفاده می شود. اکثر افراد به طور میانگین یک الی چندین بار از ظروف و یا ابزار آشپزخانه چوبی مانند بشقاب، کاسه، تخته گوشت و حتی یک کف گیر بسیار ساده استفاده کرده اند. بنابراین بهتر است در رابطه با این ظروف به این موضوع توجه داشته باشید که این نوع از ظروف چوبی که در ظاهر بسیار زیبا و شکیل هستند خواص فراوانی نیز دارند و به فضای آشپزخانه طراوت و گرمی خاصی می بخشند که این مسئله برای یک خانم که ساعاتی از روز را در این محیط سپری می کند بسیار دلچسب می باشد.

بهترین چوب برای ساخت ظروف چوبی

ساخت ظروف چوبی قدمت بسیار بالایی دارد و برای ساخت آنها از چوب­های مختلفی استفاده می­شده است. رایج­ترین چوب برای ظروف چوبی، چوب درختان گیلاس، افرا و گردو است زیرا این درختان زیبایی و رنگ ذاتی منحصربفردی دارند که باعث می­شود ظروف چوبی ظاهر زیباتری داشته باشند. امروزه استفاده از چوب گردو نیز برای ساخت ظروف چوبی محبوبیت زیادی پیدا کرده است اما ممکن است به اندازه چوب­های دیگر دوام و ماندگاری بالایی نداشته باشد.

همه چیز راجب ظروف چوبی

آیا می دانید در رابطه با مراقبت از ظروف چوبی چه نکاتی وجود دارد؟

ظروف چوبی به علت دوام و مقامت بیشتری که نسبت به ظروف دیگر دارند اگر به خوبی از آنها مراقبت شود و در زمان نگه داری آنها به نکاتی که در متن پایین به آنها اشاره می کنیم توجه شود میزان ماندگاری آنها بیشتر می شود. بنابراین به شما توصیه می کنیم برای مراقبت ازظروف چوبی حتما به نکاتی که در متن زیر به آنها اشاره می کنیم توجه کنید تا بتوانید به مدت طولانی از این ظروف استفاده کنید.

در هنگام شست و شو ظرف های چوبی به مدت زیادی آب و مایعات را در آنها قرار ندهید.

مواد غذایی که رنگ دارند و باعث ایجاد لکه های زیاد بر روی ظرف می شوند را به مدت طولانی در این ظروف نگه داری نکنید.

از وسایل و ابزار بسیار زبر و تیز برای پاک کردن ظروف چوبی به هیچ وجه استفاده نکنید.

از موارد شوینده ای که ملایم هستند مثل صابون برای شست و شوی ظروف استفاده نمایید و آن را به مدت طولانی در آب خیس نکنید.

برای ترمیم ظروف چوبی که رنگ و روی اولیه خود را ندارد و یا اینکه خط و خش های زیادی روی آن ایجاد شده است از سمباده بسیار نرم استفاده کنید و بعد ظروف را به آرامی شست و شو دهید.

 چقدر باید از ظروف چوبی استفاده کرد

اگر ظروف چوبی شما با کیفیت و دارای ارزش بسیار بالایی است بهتر است آن را در جایی نگه دارید و فقط در موقعیت­های خاص از آن استفاده کنید. اما اگر ظروف چوب شما برای استفاده روزانه هستند با شستشو و خشک کردن می­توانید آنها را در شرایط مطلوب نگه دارید و براحتی هر روز استفاده کنید. روغن کاری مداوم ظروف چوبی باعث می­شود شکل آن به خوبی حفظ شود.

ظروف چوبی را داخل مایکروویو نزارید

ظرف چوبی را داخل مایکروویو قرار ندهید. در عوض می توانید غذا را داخل یک ظرف ایمن قرار داده و آن را در مایکروویو گرم کنید. سپس آن را به ظرف چوبی انتقال دهید.

بهتر است از سرو غذا های بیش از حد داغ و مایعات داخل ظرف چوبی خودداری نمایید. ظروف چوبی عمدتا برای سرو انواع سالاد ها طراحی شده اند و سرو سوپ های داغ در آن ها توصیه نمی شود.

برای انبار کردن ظروف چوبی آن ها را داخل یکدیگر قرار ندهید. این گونه ظروف را در محلی کاملا خشک قرار داده و از وجود هوای کافی اطمینان حاصل نمایید. اگر مجبورید کاسه ها را داخل یکدیگر قرار دهید حتما از دستمال کاغذی در میان هر دو کاسه استفاده کنید تا از بروز رطوبت جلوگیری نمایید

همه چیز راجب ظروف چوبی

رفع آسیب های ظروف چوبی

اگر موقع لمس کردن، ظرف چوبی شما پرز دار به نظر می­رسد، برای رفع آن باید از سنباده دستی استفاده کنید. برای این کار کاغذ سنباده 400 تا 600 یا سیم ظرفشویی تهیه کنید و ناحیه آسیب دیده را کمی سنباده بکشید تا یکدست شود سپس آنرا بشویید و کاملاً خشک کنید. اگر به سنباده دسترسی ندارید می­توانید از کیسه­های کاغذی استفاده کنید. اگر کاسه شما دندانه دندانه شد با یک کاغذ سنباده درشت مانند سنباده 80، 100 یا 120 شروع کنید تا ناحیه آسیب دیده صاف شود. بعد از صاف شدن ناحیه طبق معمول ظرف را بشویید و خشک کنید. فراموش نکنید که بعد از کشیدن سنباده حتماً ظرف را روغن کاری کنید. ظروف چوبی دارای زیبایی چشمگیری هستند، علاوه بر زیبایی، مزایای زیادی دارند که با استفاده و مراقبت صحیح می­توان سال­ها از آنها استفاده کرد.

برای دیدن تخته سرو چوبی صنعت چوب کلیک کنید

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در واتس اپ در ارتباط باشید
سبد خرید

No products in the cart.

ورود به سایت