کاربرد تخته سرو چوبی

بازدید: 85 بازدید
کاربرد تخته سرو چوبی

تخته سرو چیست؟ – کاربرد تخته سرو چوبی در چیدمان خانه

کاربرد تخته سرو چوبی : تخته سرو چوبی یکی از آن اکسسوری های دکوری و البته در عین حال کاربردی ای است که بسیار پرطرفدار بوده و برای هر خانه و آشپزخانه لازم است. برای پذیرایی از مهمانان، زیبا تر کردن محیط و البته سرو غذا به شیوه ای خاص و متفاوت از این تخته های سرو استفاده می کنیم؛ تخته های سرو متنوع بوده و در انواع مختلفی موجود می باشند. در طرح ها، رنگ ها و جنس های مختلف. اغلب تخته های سرو غذا و تنقلات جنس چوبی دارند گرچه نمونه های سنگی، پلاستیکی و چوب غیرطبیعی و بامبوم این کالا نیز پرفروش بوده و مورد استفاده قرار می گیرد.

اگر شما نیز علاقه دارید تا از این کالای جذاب در دکور خانه و آشپزخانه و اتاق پذیراییتان استفاده کنید، قصد خرید یک تخته سرو مناسب دارید و نمی دانید چه نکاتی را باید در خرید آن نظر بگیرید و یا تخته سرو موردعلاقه اتان را خریداری کرده اید و به دنبال ایده برای بکار گیری آن در چیدمانتان هستید، در ادامه این مطلب با ما همراه باشید

کاربرد تخته سرو چوبی

مزیت خرید و استفاده از تخته سرو رزینی

در کنار زیبایی و حس خوبی که وسایل رزینی جذاب به ما می دهند، استفاده از این وسایل بسیار مفید بوده و مزیت بالایی دارند. از مزیت های وسایل و اکسسوری های رزینی، می توان به دوام و مقاومت بالای آن ها اشاره نمود. در صورت مراقبت درست از ظروف و شست شوی مناسب آن ها می توانید عمر آن ها را افزایش دهید و برای مدت زمان طولانی از این ظروف زیبا در منزل خود استفاده کنید. به علاوه به علت وزن مناسب، کار با این تخته های سرو پذیرایی آسان بوده و تجربه ای مطلوب برای شما به همراه خواهد داشت. شایان ذکر است که این تخته ها با ویژگی های ضدباکتریایی و ضد میکروبی که دارند بسیار پر اهمیت بوده و مفید می باشند.

پوشش تخته سرو :

هر چوب با در نظر گرفتن ویژگی‌ها و بافت خود نیاز به رنگ مخصوص خود را دارد، به طور کلی می‌توان گفت رنگ چوب بر اساس جنس چوب، نوع سازه، پولیش، شرایط محیطی سلیقهٔ شخصی و … انجام می‌گیرد.

رنگ ظروف چوبی یکی از مهم ترین مواد برای ساخت ظروف چوبی است. استفاده از رنگ های شیمیایی مانند سیلر، کیلر، نیم پلی استر برای رنگ ظرف چوبی به خاطر وجود مواد شیمیایی سرطان زا به هیچ عنوان توضیه نمی شود. سازمان بهداشت هم به مجموعه هایی که از ظرف چوبی با پوشش های سلولوزی برای پذیرایی مشتریان خود استفاده می کنند، مجوز فعالیت نمی دهد.

در گذشته مطمئناً برای رنگ کاری چوب از روش‌های طبیعی مانند استفاده از روغن‌های گیاهی و حیوانی بهره می‌گرفتند. نکات مهم هنگام خرید تخته سرو

برای خرید موفق تر، خوب است نکاتی را در هنگام خرید تخته سرو رعایت کنیم؛ نکاتی که در ادامه این قسمت به توضیح آن ها خواهیم پرداخت.

    اندازه و سایز تخته:

پیش از خرید تخته سرو با توجه به فضا، کاربرد موردنظر و اینکه برای سرو چه موادی از آن می خواهید استفاده کنید، اندازه و سایز تخته را مشخص کنید. توجه داشته باشید با بزرگ تر شدن سایز و اندازه تخته سرو وزن آن نیز افزایش پیدا خواهد کرد و در عین بالا رفتن مقاومت، حمل و جابه جایی آن سخت تر خواهد شد.

    طرح تخته سرو:

 تخته های سرو در شکل ها و طرح های مختلفی تولید شده و به فروش می رسند. با توجه به سلیقه و مدل چیدمان خانه اتان می توانید طرح مورد نظرتان را انتخاب کنید. اما توجه داشته باشید طرح انتخابیتان دسته داشته باشد، چرا که در ان صورت جابه جایی و استفاده از تخته سرو برایتان به شدت ساده تر خواهد بود.

    ضدباکتری بودن و با کیفیت بودن تخته:

از آنجایی که شما می خواهید غذا و مواد خوراکی را مستقیما بر روی تخته سرو کنید کیفیت تخته سرو اهمیت بالایی پیدا می کند. حتما از فروشگاه های معتبر این کالا را خریداری کرده و به ضد باکتری بودن آن نیز توجه کنید.

    ضخامت تخته:

 ضخامت تخته نیز مانند سایز و اندازه اش با توجه به کاربرد مد نظر شما تعیین می شود. اما در حالت کلی هرچه ضخامت بیشتر باشد، تحمل وزن بیشتری نیز خواهد داشت و می توانیم وسایل و موادی  بیشتری را برروی آن قرار دهیم.

کاربرد تخته سرو چوبی

ویژگی چوب گردو

چوب گردو در منازل مناسب سبک کلاسیک و سنتی است. این چوب به زیبایی محیط خانه می افزاید.

از ویژگی چوب گردو می توان به نقوش زیبا و گره های زیبایی که دارد اشاره کرد.

برش هایی که در زاویه این گره ها زده می شود باعث خطوط و نقوش زیبا خواهد شد. این نقوش در کارهای هنری بسیار کاربرد دارد.

یکی دیگر از ویژگی های چوب گردو، سختی متوسط آن است. خراط ها به این دلیل به چوب گردو علاقمند هستند. چون ویژگی چوب گردو این است که به آسانی نیز زیر دستگاه می رود و کار کردن با آن راحت است.

در ضمن از ویژگی چوب گردو این است که هنگام برش و کار با آن، بوی خوشایندی پخش می شود.

دوام و پایداری چوب گردو را از مقاومت آن در برابر ضربه می توان سنجید.

قابلیت جلا خوردن و پرداخت آن، از ویژگی چوب گردو می باشد. این خصوصیت به درخشش بالای چوب کمک می کند.

پوست درخت گردو، بسیار روشن است. عده ای هم این تفاوت رنگ طبیعی را که از روشن به تیره می باشد، دوست دارند.

از ویژگی چوب گردو، این است که هر چه زمان می گذرد، چوب روشن تر می شود. چوب گردودر برابر اشعه UV مقاوم نیست و با وجود پوشش روشن تر می شود.

دسته بندی مقالات
اشتراک گذاری
نوشته های مرتبط

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

در واتس اپ در ارتباط باشید
سبد خرید

No products in the cart.

ورود به سایت